joi, 9 august 2007

Despre invatare - o alta paradigma

Probabil cititorii acestui blog s-au familiarizat deja cu opiniile lui Graham Attwell pe care le-am publicat aici de-a lungul timpului. Unii dintre voi l-au si cunoscut la Bucuresti, atunci cand l-am invitat la o intalnire cu studentii. De data aceasta, Graham m-a surprins cu un nou video care sintetizeaza o multime de idei pe care le-am discutat in ultimii ani in proiectele noastre de cercetare.

Urmarind filmul m-am simtit mai mult decat motivata sa cred ca e momentul sa si facem ceva. Sa propunem celor interesati un mod diferit de a vedea invatarea, evaluarea, curriculum-ul, strategiile didactice si mai ales atitudinile. In speranta ca acest film va avea un impact asupra celor care il vor vedea. Poate e un pic cam lung, dar va asigur ca merita sa il vedeti pana la ultima secunda.

7 comentarii:

Vlady spunea...

m-a pus foarte mult pe ganduri (am "pierdut" o dimineata intreaga din timp "alocat pentrua altceva) si am o serie de idei pe care as vrea sa le propun: tie, lui Graham, lui Ruxi, Traian, Violeta, Doamna Stanciulescu, poate si Domnului Iucu, Carmen... si sigur mai sunt si altii care imi scapa in clipa asta (desi am facut o lista cu roluri si sunt roluri pentru care sigur nu am persoane in minte) am sa scriu pe blog, chit ca nu fac altceva azi, toate ideile si cum vad eu ca se leaga... pls sa te uiti cand apare articolul (vreau sa il si traduc si sa i-l trimitem lui Graham neaparat)... m-a bagat asa tare in priza sa le vad pe toate adunate si in perspectiva ultimei noastre conversatii pe mess si a ce am vbit aseara cu Violeta si Traian... yupiiii
thx...

Magda spunea...

Asa-i ca filmuletele de acest gen au o energie nevazuta!? Imagineaza-ti ca, asa cum spuneai, sunt multi cei care ar avea ceva de spus, aici in Romania sau aiurea. Imagineaza-ti ca facem o colectie de astfel de filmulete, le adunam pe toate si le propunem spre dezbatere intr-un spatiu virtual special! Un slogan, o campanie deschisa, participare larga...Just imagine..

Vlady spunea...

hai sa facem... e exact genul de chestie pentru care ne-ar pregati foarte mult proeictelul ala aiurea scris pe care l-am pus pe blog. Si in cadrul intalnirilor acelora am putea chiar sa dezbatem mai mult initiativ asta (de fapt genul asta de "uses" e ce aveam in cap cand ma refeream la rezultate ale proiectului)
uite un exemplu de initativa care a mobilizat multi oameni si e cat se poate de simpla http://www.clickio.ro/2007/08/internet/categoria-educatie-studenti8/

Traian Bruma spunea...

De cand l-am intalnit, Graham mi-a dat mult de gandit si mi-a cam zdruncinat cateva dintre convingeri despre ce trebuie facut in educatie. Imi place mult cum isi construieste ideile si cum le transmite, atat direct prin filmulete si prezentari dar si prin felul in care face lucrurile.

Multumesc Magda pt ocazia de a-l cunoaste. Cel putin asupra mea a avut un impact extraordinar, si promit ca o sa produc si eu impact mai departe.

Cat despre filmulete ... deabia astept sa il facem pe primul. O sa vin cu o propunere imediat ce termin cu rapoartele ARACIS. Aveti o camera sau un aparat foto care filmeaza ?

Vlady spunea...

are baraka o camera video si chiar si soft de editare video... nu stiu cat de usor/greu de folosit. Cred ca Ruxi va fi incantata sa participe si ea la asa ceva.

Magda spunea...

Buna, Traian! Buna, Vlad! Ma bucur ca filmuletul a avut ecou si pentru voi! Poate nu e tocmai intamplator ca si Graham a fost impresionat de ceea ce faceti voi! Ar mai fi cateva lucruri de discutat, in afara de aparatura de filmat. Avem deja o echipa! Poate mai "corupem"! Am cunoscut un student la SNSPA care se pricepe la editare video! Cred ca ar fi incantat sa se implice! Ar trebui sa ne mai gandim la un site care sa permita forum, la slogan, la mesaje etc.

Anonim spunea...

spatiu virtual special....? de ce nu folosit un grup cirip.ro unde poti posta si comenta video cu seemic si multe multe altele..IMHO